Skip to main content

"Magic" Journey of Breastfeeding story

Alhamdulillah hari ni berkesempatan untuk berkongsi shakleeEffect saya dalam Dunia Penyusuan secara public. Bermulanya perkenalan saya bersama Shaklee dengan hanya niat untuk menjayakan Penyusuan Susuibu 2 tahun anak-anak syurga saya. Tetapi, Allah beri lebih. Alhamdulillah. 


Terbaru, pada 3 Aug lalu saya berjaya mendapat PHD menyusukan anak ke-3 saya Darwisyah. Kali ini sangat istimewa sebab saya bukan sahaja menyusu sambil WAHM tetapi saya juga menyusukan Darwisyah sambil mengandung anak ke-4. Malah ramadhan tahun ni pun berjaya berpuasa penuh. Alhamdulillah. Sehingga hari ini 2 tahun 1 minggu 6 hari, Darwisyah masih menyusu susuibu walau saya dah masuk 30 minggu kehamilan. 



Cabaran? Pasti ada. Tipu kalau kata tiada. Tetapi dengan adanya suplement booster Shaklee, saya berjaya harunginya. Yang paling utama adalah breast menjadi pedih setiap kali penyusuan. Sejak masuk 2nd trimester akhir ni memang lagi lagi sakit dada sebab susu dah kembali ada jadi Darwisyah menyusu makin kuat. Alhamdulillah tiada lagi luka setakat ni. 

Setiap hari saya pastikan mengambil 2 biji zinc sebelum sarapan, 2 biji vitamin C + 1 biji vitalea selepas makan pagi dan Malam. Ketiga-tiga vitamin ni sangat membantu elak dari luka & sembuhkan luka dengan cepat, berikan tenaga kepada ibu serta upkan imun sistem ibu dan anak. Maklum la saya makan untuk 3 orang. Sejak hamil dan menyusu, semua intake saya doublekan.

Setiap malam 2 biji Bcomplex + 4 biji osteomatrix + 1 biji Omega juga tak boleh miss. Alhamdulillah, sehingga hari ni kaki tak sebam dan yang best bebas dari kaki kejang semasa tidur mahupun setiap kali bangun tidur. ESP saya amik in between meals pagi dan petang. 


Alhamdulillah baby sihat membesar dalam perut. Doktor juga menyokong 100% pengambilan suplement booster sepanjang kehamilan kali ke-4 ni. 

Ok nanti kita sambung lagi kisah magic ni. Ada lagii tau. 



Comments