Skip to main content

3 Item Wajib Bagi Mereka Yang ada Eczema!

Eczema? Mimpi Ngeri anda? Mimpi ngeri saya juga. Alhamdulillah, dengan keunikan yang Allah berikan kepada Produk Shaklee... masalah Eczema dapat diatasi... 
Damia juga sejak usia 6 bulan mula menunjukkan tanda2 Ekzema.. kulit menggerutu... Walaupun menyusu dengan susu ibu sepenuhnya, alin jadi binggung... Doktor kata mungkin  dapat dari susuibu sebab waktu itu alin minum susu tepung @ susu lembu...  Sejak hari tuh dah tak minum lagi susu sebab nak elakkan Damia terkena Ekzema... Itu kisah dulu. Skarang Damia dah berusia 3 tahun 4 bulan... Since Damia sudah tidak menyusu dengan susuibu (sejak 1 tahun 3 bulan) maka Damia bergantung dengan susu formula @ susu lembu. Bagi mengurangkan her Ekzema momma akan pastikan 3 item wajib seperti gambar di atas tu tak tinggal. Selain itu momma pastikan Damia hanya dimandikan dengan Basic H atau Sabun Buds Everyday Head to Toe Cleanser agak kulit Damia tak kering dan gatal-gatal.
Itu kisah kami... sekarang jom kita ikuti kisah pengalaman Iffah pula yang menjaga baby Faheem yang di sahkan menghidap eczema sejak lahir lagi. Faheem mendapat eczema kerana Iffah mengambil steroid ketika mengandung (kerana masalah kesihatan SLE nya).
Pelbagai alternatif rawatan yang ada tetapi rata-rata mengatakan ianya bertindak sementara dan mempunyai kesan sampingan yang memudaratkan. Jadi, saya di sini ingin berkongsi pengalaman saya merawat masalah eczema yang dihidap oleh Faheem sejak lahir lagi.

Peringkat Awal Kemunculan Eczema Faheem Shaklee Meal Shakes
Sejak dilahirkan lagi, Faheem telah mengambil steroid (dalam bentuk cecair) kerana dari dalam rahim Faheem telah mendapat bekalan steroid dari saya(Steroid tidak boleh dihentikan pengambilan serta merta). Akibatnya, timbullah ruam-ruam kecil, merah dan gatal-gatal pada pipi dan leher Faheem. Keadaan bertambah teruk apabila saya diserang SLE yang aktif pada minggu kedua berpantang mengakibatkan dosage steroid di tambah dan eczema Faheem mengganas. Ruam Eczema semakin banyak, dan jelas kelihatan dan akibat di garu ia menanah.

Antara serangan Eczema yang teruk_Shaklee_Faheem

Pelbagai rawatan dah saya cuba. Pergi berjumpa pakar kanak-kanak, pakar sakit kulit… tapi kesannya hanya sementara. Bila disapu cream ia berkurang apabila tidak ia kembali. Hampir setahun saya mencuba akhirnya saya melihat perubahan setelah saya mengambil breastfeeding Set Shaklee ( Set Basic, OsteMatrix dan Energizing Soy Protein(ESP)) atau lebih popular dengan nama Set 3M dan bagi luaran saya mandikan Faheem dengan Basic H2 Shaklee.

Selepas pengambilan 3M Breastfeeding_Shaklee Meal Shakes_Basic H2_Herbal Blend
Anda boleh lihat selepas 5 bulan, kulit Faheem menjadi sangat halus dan tiada lagi parut atau kesan eczemanya. Senang hati saya. Selepas berhenti menyusu, saya berikan Faheem 3 perkara WAJIB bagi memastikan sistem pertahanan tubuh Faheem di paras optimum bagi melindungi Faheem dari masalah kulit dan masalah kesihatan yang lain. Apakah 3 item WAJIB itu??

Sudah semestinya:
  1. Shaklee Meal Shakes perisa Vanilla yang sangat lazat!
  2. Basic H2, Magic Liquid yang sangat marvellous dan
  3. Herbal Blend, super-moist cream yang mengikat kelembapan kulit dan diperkaya dengan sari tumbuhan yang sangat bagus untuk kulit.

Alhamdulilah, 3 rangkaian item WAJIB ini telah banyak membantu bukan sahaja saya malah ibu-ibu yang telah mencubanya. Jika anda mempunyai masalah anak yang eczema, jangan berlengah lagi! Dapatkan ketiga-tiga Item WAJIB ini pada harga yang sungguh istimewa!

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments