Skip to main content

Resepi bancuh SHAKLEE ESP (Energizing Soy Protein) jadi lazat berkrim... yumyum

kata orang, bertangguh itu pencuri masa. hehehe. so, saya takmo la bertangguh-tangguh harini. now, saya nak ajar kawan-kawan yang dah beli atau yang nak beli ESP (Energizing Soy Protein) cara untuk membancuhnya.

mula-mula, saya tepek dulu gambar ESP. 
 satu canister ni tahan sampai 2 bulan

ESP ni didatangkan dalam bentuk serbuk. so, untuk consume, kawan-kena perlu bancuh lah kan? cara nak bancuhnye simple aje...
satu sudu besar ESP dibancuh bersama satu mug air suam. air suam ni samada air suam kosong (plain water); ataupun air milo yang suam ; ataupun air ribena ; ataupun dengan jus oren (jus lain tak sure sedap ke tak? tak pernah try)
ini resepi yang paling basic saya dan kawan-kawan saya biasa beritahu kepada pengguna-pengguna baru. antara resepi yang saya dapat daripada pengguna-pengguna otai :)
  1. ESP + Fresh Milk (boleh plus pulak lagi dengan kurma, kismis, badam .. marvellous!)
  2. ESP + Air suam
  3. ESP + Fresh Milk + kurma (rendam kurma dalam susu..after few hours..blend/shake it and mix with 1 sudu ESP..bukan sahaja bertenaga..boost milk production malah energized)
  4. ESP + SusuAnmum
  5. ESP + Performance Drink Shaklee + MealShake Shaklee
  6. ESP + Nesvita 3in1
  7. ESP + jus twister tropicana ESP
  8. ESP + Ribena
  9. ESP + any fruit juice ( tembikai, epal, lobak putih,peria,pegaga)
  10. ESP + Milo/Horlicks
  11. ESP + sirap bandung
  12. ... Sila tambah lagi mengikut kreativiti dan selera anda
Bagi saya pulak, basically, untuk breakfast, saya bancuh satu sudu besar ESP bersama 2 sudu besar MealShake dan 2 sudu besar Milo .. buat suam-suam kuku gitu. Pagi-pagi saya suka minuman yang ala-ala panas tapi pekat. baru sedap perut. kenyang pun kenyang.

then, untuk sebelum tidur, biasa saya just bancuh satu sudu ESP bersama satu sudu MealShake dan dua sudu Perfomance. guna air yang disejukkan dalam fridge.

either way, saya suka shake, bukan kacau dengan sudu. meh baca apa kata kawan-kawan Hadha lak!

Ini dari Anita, via SMS, Fullpack SET B + ESP

sms #1 : Hadha, tolong! Sy x suka rasa ESP! Cam susah nak telan. Isk iskk.. ( tergelak i baca tau! u.. u..)
sms #2 : 1 sudu besar je. Tadi campur dlm soya. Haritu campur dalam ribena. Rasa pelik. Loya! Huhuhu. Harap2 lama2 nnt ok la (masa ni saya tanya macam mana dia bancuh)
sms #3 : Hadha, i dh jumpa cara nk mix esp tu. Hehe. Smlm lupa nk txt u. What i do, i mix kan esp dengan 3in1 nesvita. So x rasa pelik. Rasa cam nestum biasa. Yay! Hehe.
sms #4 : I x guna yg oats. I guna yg rasa original je. So nestum n esp, sedap! X perasan pun ada campur esp. Hehe, btw i can see improvement. Susu nampak berlemak. Quantity increase sikit. Harap2 lepas 1 week ada peningkatan lg la. Btw, lg 2 hari anak i 16 bulan! X sangka dah lama camni. Hehe
Ini dari Lily, via SMS, SET B + ESP

Sdp bau nestum baby :)lily minum dgn susu anmum. masa mengandung lily x suka susu tp paksa minum jgk.lps bsalin pun mcm xconsistent tp dh ada esp ni mmg xmiss la mnm susu sbb susu jd sdp :)
Ini pula dari Azrin

hehehe.. thanks lots to kak cery atas resepi ESP yang marvellous ini. ramai yang sukakannya! nak tau respi lain? boleh tanya kami2 yang consume ESP ni.. kalau nak lagi sedap, korang belilah satu canister ESP pada harga RM131 (selepas diskaun 15% dan termasuk pos).. nescaya lagi sedap sebab automatik korang jadi kreatif! lagi-lagi nak dekat puasa ni kan? ESP, Performance dan MealShake sangat membantu (^_^)

credit : Hadhah  & cery

Boleh menghantar email kepada saya di azlin.mohdatan[@]gmail.com atau sms kepada saya di 019-2682709 untuk konsultasi PERCUMA. 

Comments

Papaglamz said…
ESP mempunyai khasiat yang tersendiri...

Hot post - Telekung Reehans Pilihan Muslimah Ketika Solat