Skip to main content

Wanita Hebat - Terima Kasih

Wanita

Wajah selembut bayu
Lenggang dan lenggokmu
Keperibadian wanita
Ayu

Di dalam keayuan

Ada kekuatan
Engkaulah racun
Kau penawar
Insan

Bagai dermaga di pelabuhan

Diri gagah sendirian
Hadapi gelora kehidupan
Kau memberi
Menerima
Menempuhi segala dengan rela

Tapi ada masanya

Engkau api panas membakar
Ada ketikanya
Kau penawar bisa
Kaum wanita ciptaan istemewa

Suka duka berganti

Rahsia tersembunyi di hati
Tabahnya hatimu
Beriman berilmu
Wanita sumber ilham selalu 


***

Gizilion thank to wanita-wanita hebat ini... 
Anda sumber inspirasi... 
keep sharing & caring

Happy Family Farah Sarakids
Ikuti coretan Farah berkaitan 


Norhafiza Wahab

 
Tak ketinggalan MAMA FIZA


May Allah swt blessed your each day...



***


update on 9.3.2011 (baru jumpa link.. alhamdulillah)

 mummy-aulia'
Attended 2 minggu latihan Kursus Asas Perajurit Muda (Khas) Askar Wataniah di Kem Sg. Miang, Pekan, Pahang... yet manage meneruskan penyusuan susu ibu
Tabit spring!!! Tiada yang mustahil....so to those PTD2 yg akan ke DPA baca citer2 su..supaya takde lagi kes yg sampai terpaksa stop BF anak hanya sbb DPA

Comments

Legally Pink said…
MommaMia,
Saya mmg suka entry MommaMia yg mcm hari ni, sangat best. Actually hari2 pun saya tertunggu2 entry yang berunsur motivasi, sbb mesti entry MommaMia terkesan kat saya. Mmg bagus and menaikkan semangat sangat2!! Keep it up!!
BIONIC WOMEN said…
selamat hari wanita...momma..
setiap wanita punyer keistimewaan tersendiri x kira siapa pun mereka..
dan semstinya pabila bergelar seorng ibu..keistimewaan wanita itu makin tersendiri..hehe
~aRniNaDrah~ said…
Tangan yang menghayun buaian bisa menggegar dunia kan..
alinalan said…
Touching... dapat email fr MamaFiza. Thanks sis... *hug*

Assalamualaikum wbt,

Kehadapan Cik Azlin yang sangat dihormati dan dimuliakan >_<

Moga sihat sejahtera dan berada didalam keadaaan gembira serta diberkati-Nya. Amin~

Pertama sekali, saya mohon maaf kerana lewat memberi maklum balas mesej Cik di entri blog Cik Azlin. Kami sekeluarga sedang dlm tugasan luar.

Subhanallah, besarnya hati saya apabila mendapat tahu bahawa Cik Azlin masih sudi & setia membaca blog keluarga saya walaupun kandungannya tidak seberapa & byk kesilapan tatabahasa. Saya berasa amat terharu dan berdoa agar Tuhan mempermudahkan segala urusan Cik Azlin.

Berkenaan sambutan Hari Wanita *pelukan tahniah pada Cik Azlin yg gigih berusaha! Sy masih ingat pertemuan pertama kita, riak wajah Cik Azlin a.k.a Cik Alin, amat bersungguh-sungguh, sy sgt kagumi semangat jitu Cik Azlin :D (hahaha, malu pula sy dibuatnya membaca komentar comel Cik Azlin di entri ini ( http://alinalan.blogspot.com/2011/03/wanita-hebat-terima-kasih.html ) ^O^). Terima kasih buatmu, bonda ayu Cik Azlin~

Percayalah, Cik Azlin boleh lakukan yg lebih terbaik dr apa yg sy lakukan :D Benar! Jangan sesekali meraguinya. Tolong janji pd sy!

Sy ini hanyalah secebis kisah yg merupakan saksi kasih abadi dari kedua moyang dan nenek saya. Sebab mrk telah berjaya melakukan yg lebih drpd apa yg Cik saksikan pd famili kecil sy, jadi sy amat yakin pasti ada jalannya utk kita sama-sama belajar ke arah yg terindah buat insan yg kita sayangi dan Pencipta. Insya-Allah. Teruskan perjuangan murni ini Cik Azlin>w<

Saya harap Cik Azlin akan segera rehat dan tenangkan fikiran. Ingat pesanan saya ya, rehat itu penting buat Cik krn Cik Azlin adalah aset penting & terbaik utk keluarga Cik!

Jika terdapat sebarang kemusykilan, sila jgn segan silu untuk email sy, Insya-Allah akan cuba dibalas di masa lapang. Sehingga bertemu lagi.

Salam sayang ^___^


Penuh harapan ikhlas,
mamafiza >_<
mummy-aulia' said…
Salam cik alin..terima kasih sangat2 atas penghargaan cik alin. sama mcm mamafiza, saya sendiri sgt terharu atas penghargaan ini. (sy baru baca entry ni tadi.itu pun nasib baik hati saya tergerak untuk menyiasat (chewahh)traffic source blog sy)

Kisah saya pun biasa-biasa je sebenarnya. Cuma niat saya berkongsi hanyalah supaya ia boleh djadikan panduan, terutamanya utk PTD2 yg bakal ke DPA.

Sekali lagi, terima kasih atas penghargaan cik alin. salam perkenalan dari saya =)